poniedziałek, 17 lipca 2017

Reaktywacja bloga i Skup Kultury

książka, stos książek, blog książkowy, recenzje książek, czytanie, czytam, kocham czytać, książkomaniak, mól książkowy

Skup Kultury, czyli mój czerwcowy stosik



Witajcie kochani! Po długiej przerwie, postanowiłam powrócić do mojego bloga i zacząć znowu pisać :) Musiałam się na nią zdecydować, bo ostatnio dużo działo się w moim życiu prywatnym, a do tego wszystko zbiegło się z końcem roku akademickiego i zaliczeniami. Przepraszam, że tak niespodziewanie zniknęłam, ale też dziękuję Wam bardzo, że mimo to pozostaliście tu ze mną. Bardzo dużo to dla mnie znaczy i mam nadzieję, że szybko uda mi się wrócić do blogowego "rytmu".

I przechodząc do głównego tematu, jaki chciałam dzisiaj poruszyć, chcę podzielić się z Wami mini relacją z tegorocznego Skupu Kultury. Jeśli mieszkacie na Śląsku, być może o nim słyszeliście, ale powiem pokrótce, że Skup Kultury jest to coroczne wydarzenie/kiermasz organizowany w Gliwicach, przez Stowarzyszenie "Cała Naprzód". Od kwietnia do czerwca są zbierane dary - głównie książki, ale też filmy, płyty CD, gry i rękodzieło, a następnie jest organizowany ogromny kiermasz, z którego cały dochód wspiera osoby niepełnosprawne, podopiecznych fundacji. A więc można zdobyć nowe książki i jednocześnie wspomóc dobry cel :)

książka, stos książek, blog książkowy, recenzje książek, czytanie, czytam, kocham czytać, książkomaniak, mól książkowy

Ja miałam przyjemność wziąć udział w kiermaszu już po raz trzeci i tym razem wróciłam do domu z takimi zdobyczami:

1. Bar McCarthy'ego - Pete McCarthy
2. Dziennik irlandzki - Heinrich Böll
3. Pokój z widokiem - E.M. Forster
4. Zapomniany ogród - Kate Morton
5. Krucjata - Philippa Gregory
6. Wahadło Foucaulta - Umberto Eco
7. Quo Vadis - Henryk Sienkiewicz
8. Zauroczenie - Margit Sandemo
9. Cudowna moc miłości - Kristin Hannah
10. Artemis Fowl - Eoin Colfer
11. This Secret We're Keeping - Rebecca Done
12. Atonement - Ian McEwan (oryginalne wydanie Pokuty)
13. The Kite Runner - Khaled Hosseini (Chłopiec z latawcem)
14. Słoneczniki - Halina Snopkiewicz
15. Imprimatur - Rita Monaldi, Francisco Sorti

Choć na kiermasz wybrałam się z rana, na miejscu zastałam już masę ludzi, ale też czekało na nas mnóstwo ciekawych książek. Książki były podzielone na kilka kategorii, m.in. dziecięce i młodzieżowe, obyczajowe, fantastyka, romanse, kryminały, czy też literatura popularnonaukowa i niebeletrystyczna. Mnie najbardziej ucieszyło chyba to, że znalazłam wśród nich Zapomniany ogród Kate Morton, jako że jestem w miarę świeżo po lekturze jednej z jej książek i niedawno dodałam ją na listę ulubionych autorów :) Quo Vadis i Pokutę już mam, ale starsze i kieszonkowe wydanie, dlatego postanowiłam zaopatrzyć się w nowe egzemplarze, a tamte w przyszłym roku oddam na kolejny Skup, może komuś się jeszcze przydadzą.

Choć zakup piętnastu książek naraz może wydawać się nie do pomyślenia, na Skupie łatwo jest się zapomnieć i dać ponieść szałowi książkowych zakupów. Jednak wszystko jest jak najbardziej pozytywne, ponieważ za wybrane przedmioty wkłada się do puszek dowolną kwotę, a jak już wspominałam całość jest przeznaczona na wsparcie podopiecznych fundacji. Dlatego raz w roku jak najbardziej pozwalam sobie na takie "szaleństwo" :D

książka, stos książek, blog książkowy, recenzje książek, czytanie, czytam, kocham czytać, książkomaniak, mól książkowy


A czy Wy kupiliście ostatnio jakieś ciekawe książki? Albo może sami mieliście okazję wziąć udział w Skupie Kultury?


2 komentarze:

  1. Cieszę się, że wróciłaś do blogowania! :)
    Zdobycze zacne, muszę się z Tobą wybrać za rok ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Dobrze jest być z powrotem :)

      I mam nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się tam wybrać razem :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...